Народна музика
Три корейські держави
Після утворення трьох корейських держав Когурьо, Пекчє та Сілла, взявши культуру та музичні традиції мешканців на тієї території племен, у всіх трьох з'явились власна музика, "хянак" кор. 향악. Зокрема, раніше за всіх автохтонна музика виникла в державі Сілла під впливом північнокитайської та центральної азіатської культури. Використання комунго, котра представляє собою адаптований китайський гуцінь, відмічено вже в IV столітті нашої ери.
Когурйоский музичний ансамбль виступав при палаці китайської династії Суй, пізніше перемістившись до палацу династії Тан7 Завдяки цьому в китайських джерелах збереглись детальні описи костюмів, вистав та інструментів Когурйо. Слідом за Когурйо Пекче адаптувало музику південокитайських династій, а Сілла, котра знаходиться далі від Китаю та інших культурних центрів, зберегло власні традиції довше за всіх.
![]() |
Квон Ин Гйон виконує санджо Кім Джук Пха на каягимі |
Пекче запозичило південнокитайські інструменти конху, чжен (чен) та чі (чок); когурйоский інструмент комунго. В VI столітті Пекче першим з корейських держав відправило послів до японського палацу, разом з ними відправились також четверо музикантів з сопілкою хвенджок (кор. 횡전), комунго, пірі та трьома іншими інструментами. В Ніхогі також стверджують, що 612 року з Пекче в Японію через навчаючого в Китаї танцівника потрапив танець гігаку.
Зважаючи на віддалення від Китаю в Сіллє розвивалась власна музика. Вона отримала міцний поштовх після завоювання королем Чінхином племінного союзу Кая: один з талановитих каяских музикантів, У Рик, привіз в Корею гучжен та перетворив його в каягим, навчив співу, танцям та грі на каягимі трьох чиновників, а також створив 12 творів для каягима (скоріш за все аранжування народної музики на околицях річки Нактонган).
Династія Корьо
Корьо розвинула музичну традицію Об'єднаної Сілла і сприйняла новий китайський великий жанр придворної музики яюе, зберігши і розвинувши також хянак та танак. Музикою завідували два придворних інститути: музичне управління та Кванхьонбан, котрі направляли учнів до придворних музикантів[. Придворна музика поділялась на ритуальну, церемоніальну та розважну, при цьому наприклад церемоніальна музика включала в себе твори в жанрах хянак та танак. У період Корьо з'явились артистки кісен.
Аріран
класно
ОтветитьУдалить